Een kijkje in mijn leven #9: rondje tuin, saliebonbons en knopen doorhakken

Maandag ga ik shoppen op zoek naar zomerkleren. Ik had nog wat kadobonnen van mijn verjaardag en die maak ik helemaal op. De kleren op de foto zijn het trouwens niet geworden, al heb ik misschien wel een beetje spijt dat ik het rokje niet gekocht heb, want dat was wel mooi.

Ik maak deze yin-yang mandala als opdracht voor de maand juni voor het Mandala Magic programma van Julie Gibbons.

Ik laat alles nog eens losmaken bij de osteopaat. Ik ga ongeveer elke vijf, zes weken en dat doet echt deugd elke keer.

Mijn gehaakt dekentje is eindelijk af, alle restjes zijn opgemaakt. Poes vind het precies ook wel leuk.

De salie groeit overdadig in de tuin en ik besluit om salie-hoestbonbons te maken. Lekker en gezond!

Deze week hak ik een belangrijke knoop door. Mijn coach heeft me hierbij goed geholpen. Ik ga proberen op een andere manier naar mijn werk te kijken, niet als een noodzakelijk kwaad, maar als iets dat me zekerheid, veiligheid en een vast inkomen bezorgt. Maar vooral iets dat me de vrijheid geeft, om daarnaast iets te gaan uitbouwen dat me een aantal dingen gaat bezorgen, die ik niet uit mijn werk kan halen: creativiteit, ontwikkeling, voldoening… Ik was al lang aan het denken om een bijberoep te beginnen om websites te gaan bouwen, maar iets hield me altijd tegen. Ik ben deze week tot het belangrijke besef gekomen, dat mijn hart daar helemaal niet ligt, dat ik er niet enthousiast van wordt. 

Heel langzaam is echter een oud idee terug komen piepen, het starten van een webwinkel met handgemaakte yoga-accessoires. Dit maakt we wel enthousiast, hier sta ik wel achter, het ene idee na het andere komt naar boven. Ik heb dit weekend dan ook de eerste stappen gezet. Ik vertel jullie er later nog wel meer over, maar ik heb er alvast veel zin in!

Ik vind het vooral fijn dat ik terug wat meer voeling krijg met mezelf. De afgelopen maanden was ik dat helemaal kwijtgespeeld, ik wist totaal niet meer wat ik wilde. Kon zelfs de kleinste beslissingen niet nemen en dat is nu toch blijkbaar terug aan het komen. Een stap in de goede richting.

Ik laat jullie met nog wat foto’s uit de tuin. Zo mooi in bloei dat alles nu staat! Mijn favoriete periode van het jaar! Fijne week nog iedereen!


Ik wil jullie graag een kijkje in mijn leven geven. In november 2016 ben ik op mijn werk uitgevallen vanwege een (burn-out) bore-out. Ik probeer nu terug recht te krabbelen met vallen en opstaan. Ik zie dit fotodagboek als een deel van mijn genezingsproces, om de goede, maar ook de slechte dingen vast te leggen. En heel misschien kan ik hiermee iemand anders een beetje steun geven, door ze misschien af en toe een moment van herkenning te bieden. Het leven zoals het is.

