Een kijkje in mijn leven #19: opruimwoede

Ik bestelde laatst een fotoboek van onze roadtrip door West-Amerika en dat kwam deze week aan. Een hele mooie herinnering! 

Nog van onze vakantie liet ik deze puzzel maken met een foto van Bryce Canyon. Een leuk cadeau voor mijn vader die deze week jarig is en een echte puzzelfanaat is!

Foto’s van onze katten kunnen uiteraard niet ontbreken!

Een groot deel van de week besteedde ik aan opruimen. Deze rommel in de schuine wand in onze slaapkamer werd helemaal opgeruimd. We deden de schuifdeuren weg en kochten nieuwe Ikeakastjes waar nu alles netjes in opgeborgen is. 

Ben er echt helemaal blij mee, het ziet er meteen veel opgeruimder uit. We hebben ook nog een nieuw bed besteld en om alles een beetje beter te doen passen, gaan we alles nog schilderen, en dan alles mooi aankleden, want nu vind ik het nog een beetje te kaal. Ik laat jullie nog wel foto’s zien van de vooruitgang.

Allemaal leeg! Maar meteen een volgend probleem, want waar moeten we nu al die lege dozen kwijt? Dan maar meteen de berging ook opgeruimd met als resultaat deze stapel die helemaal weg mag!

Voelt toch altijd weer fijn, zoveel kunnen opruimen. En de opruimwoede is nog lang niet voorbij. Tijd om alle kasten eens kritisch uit te pluizen! 

Boek van de week

Deze week geen quote en filmpje van de week, maar wel een boek én een podcast. Het boek dat ik deze week aan het lezen ben is ‘The happiness trap’ van Russ Harris. Ik ben er nog in bezig, maar het heeft echt mijn ogen al geopend. Het gaat over de valkuil van het zoeken naar geluk, over hoe we allemaal krampachtig proberen onze negatieve gevoelens te doen verdwijnen, wat niet lukt, want dat is nu eenmaal eigen aan menszijn (hij legt ook uit waarom). Belangrijk is dat we ons niet verzetten tegen die negatieve gevoelens, maar er beter mee leren omgaan en hiervoor geeft hij echt bruikbare tips. Ik vind dat iedereen dit zou moeten lezen!

Podcast van de week


Tegenwoordig ben ik helemaal into podcasts. Ik luister er vooral naar als ik bijvoorbeeld bezig ben met het maken van oogkussentjes voor YogaThings, mijn webwinkel. Theetje erbij, podcast luisteren, ik vind het echt zalig. De podcast die ik deze week ontdekt heb, is ‘The slow home podcast’ van Brooke McAlary. Het gaat over trager gaan leven, decluttering, zero waste, minimalisme, consuminderen,… allemaal onderwerpen die me heel erg boeien. Heel inspirerend!

Luisteren jullie ook naar podcasts? Wat zijn jullie favorieten? Ik ontdek altijd graag nieuwe podcasts, dus laat het me zeker weten!

Fijne week nog!

