Mijn 3 favoriete yoga video websites

Deze week doe ik een nieuwe challenge, nl. elke dag minimum 20 min yoga.  Eén keer per week ga ik naar een yogales, maar de rest van de week wil ik het gewoon thuis doen. Als ik thuis yoga doe, volg ik ofwel een yogavideo, ofwel doe ik zelf mijn favoriete houdingen, het is maar waar ik op dat moment zin in heb.

Volgende week laat ik jullie weten hoe de challenge gegaan is en welke video’s ik gedaan heb, maar als je zin hebt om mee te doen, dan volgen hieronder alvast mijn favoriete sites!

De meeste websites met yogavideo’s hebben één of andere vorm van betalend lidmaatschap, maar gelukkig zijn er ook veel gratis lessen te vinden. Hieronder mijn 3 favorieten, plus één bonus!

1. Yoga With Adriene

Adriene is een actrice, yogalerares en onderneemster uit Austin, Texas. Ze straalt positieve energie uit en heeft een vrolijke aanpak. Je kan heel veel video’s vinden voor alle niveau’s op haar YouTube kanaal en zelfs een aantal series zoals  ‘30 days of yoga‘, ‘Yoga revolution‘ en nog veel meer. Een echte aanrader!

Motto: Find what feels good!

Prijs: Gratis!

Site: yogawithadriene.com/youtube.com/user/yogawithadriene

 

2. Yoga with dr. Melissa West

Dr. Melissa West biedt wekelijkse lessen aan van ongeveer een uur. Yoga is volgens haar voor iedereen, daardoor biedt ze altijd veel aanpassingen van de houdingen aan, de lessen zijn rustig en goed te volgen. Yoga is niet alleen een fysieke oefening, maar ze focust vooral op onze bewustwording, van het fysieke lichaam tot onze gedachtes, emoties, ademhaling en onze geest. Een uur vrijmaken voor yoga is soms best wel lang, maar gelukkig zijn er ook wel kortere video’s op haar kanaal te vinden.

Motto: Real yoga for real people!

Prijs: Gratis! Ze biedt ook een uitgebreide lidmaatschapsformule aan.

Site: melissawest.com/youtube.com/user/DrMelissaWest

 

3. Ekhart Yoga

Ekhart Yoga, opgericht door Ester Ekhart biedt video’s over yoga en meditatie aan door meer dan 20 internationaal gerenommeerde yoga leraren. Ik vind het wel jammer dat het aantal gratis video’s tegenwoordig nog maar heel beperkt is.

Prijs: Maandelijkse abonnementen. Gelukkig zijn er ook wel een aantal gratis video’s te vinden op haar site en op haar  YouTube kanaal.

Site: ekhartyoga.com/youtube.com/user/yogatic

 

Bonus: Radiant Light Yoga

Last but not least, deel ik jullie graag deze gratis online yin yoga les door mijn eigen yogalerares Wesley Bassett! Zeker eens doen, ze is echt fantastisch!

Prijs: Gratis! Op de Radiant Light Yoga website, kan je, naast betalende video’s, nog een aantal gratis lessen volgen.

Site: radiantlightyoga.be

 

Heb jij zelf al yoga gedaan door een online video te vinden? Wat zijn jouw favorieten? 

